ارتودنسی ثابت فک بالا در اصفهان

در برخی موارد ممکن است افراد با مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی تمایل به انجام ارتودنسی تنها برای یک فک خود، داشته باشند. شلوغی دندان ها و ناهنجاری های موجود در استخوان فک، گاهی اوقات تنها در فک بالا وجود دارد، در چنین شرایطی می توان تنها با انجام ارتودنسی برای یک فک، دندان ها را اصلاح کرد. اکثر متخصصین ارتودنسی برای اصلاح دندان ها، فک بالا و پایین را به صورت همزمان ارتودنسی می کنند. در برخی موارد نیز بسته به وضعیت دندان بیماران، ممکن است تنها نیاز به ارتودنسی ثابت فک بالا باشد. دندانپزشک های متخصص پس از عکسبرداری و انجام معاینات کاملا تخصصی، نوع روش درمانی را مشخص می کنند. برای این که در پایان دوره درمانی ارتودنسی بتوانید دندان های بسیار یکدست و صافی داشته باید به کلینیک هایی که در زمینه ارتودنسی ثابت فک بالا در اصفهان فعالیت می کنند، مراجعه کنید. دکتر ناصری به عنوان یک متخصص دندانپزشک خوب و با تجربه قادر است، دندان های شما را با استفاده  از جدیدترین متدها و پیشرفته ترین تجهیزات اصلاح کند. شما عزیزان می توانید برای درمان ناهنجاری های موجود در فک بالای خود به این دکتر ناصری مراجعه کرده و از خدمات ارائه شده توسط آن بهره مند شوید.

اصولا فک بالا تحت تاثیر شرایط و فاکتورهای زیادی ممکن است از جایگاه اصلی خود کمی به سمت جلو و یا عقب متمایل شود. ناهنجاری هایی که در فک بالا وجود دارد علاوه بر تاثیرات بسیار منفی که بر روی ظاهر افراد و میزان اعتمادبنفس آن ها می گذارد، در دراز مدت ممکن است باعث از بین رفتن بافت استخوان ها و تحلیل آن ها نیز شود. از این جهت در صورت بروز اولین علائم تغییر زاویه فک بالا خود بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید. در برخی موارد ممکن است افراد تصور کنند که با ارتودنسی تک فکی به راحتی می توانند دندان های خود را اصلاح کنند، این امر برای همه افراد قابل انجام نیست و در صورت انجام آن حتی ممکن است افراد دچار مشکلاتی در خوردن و یا نفس کشیدن شوند. انجام دادن ارتودنسی تک فکی تنها با انجام معاینات کاملا تخصصی توسط دندانپزشک مشخص می شود. در برخی موارد نیز ممکن است برای از بین بردن ناهنجاری های موجود در فک بالا، نیاز باشد تا همراه با ارتودنسی فک بالا، درمان جراحی نیز برای افراد انجام شود.

ارتودنسی فک بالا جلو آمده

افراد ممکن است در طول زندگی خود با مشکلات عمده ای از جمله ناهنجاری های موجود در فک روبه رو شوند. این نوع ناهنجاری ها به دلایل وراثت، مشکلات تنفسی و سایر موارد دیگر در افراد ایجاد می شوند. در شرایطی که افراد دندان های شیری و یا دائمی خود را زود از دست بدهد، ممکن است مشکلاتی در فک بالای آن ها ایجاد شود که به مرور زمان باعث جلو آمدن فک از حالت طبیعی خود می شود. وارد شدن ضربه های ناگهانی به فک بالا و یا بیماری های لثه نیز از جمله عواملی هستند که می تواند باعث جلو آمدن فک بالا در افراد شود.

یکی از ساده ترین راه ها برای عقب بردن فک بالای جلو آمده بودن جراحی، انجام ارتودنسی می باشد. ارتودنسی در صورتی می تواند فک را به سمت عقب و در جایگاه اصلی خود بازگرداند، که توسط فردی متخصص این کار انجام شود. با انجام ارتودنسی به صورت غیر اصولی به دندان ها و حتی استخوان فک، آسیب های بسیار جدی ای وارد می شود. از این جهت بهتر است برای ارتودنسی تک فکی خود به کلینیک تخصصی ارتودنسی اصفهان مراجعه کنید. در صورتی که این نوع عارضه به سرعت درمان نشود، ممکن است برای اصلاح آن ها علاوه بر ارتودنسی نیاز به جراحی فک بالا نیز داشته باشید. از طرف دیگر به دلیل وضعیت قرار گیری دندان های فک بالا، ممکن است دندان ها بالا شکسته شده و به مرور زمان در اثر تماس با هوا دچار پوسیدگی شوند. از این جهت بهتر است برای درمان این عارضه در کمترین زمان ممکن و قبل از این که سن رشد شما به پایان برسد، اقدام به درمان آن ها کنید.

ارتودنسی فک بالا عقب رفته

در صورتی که چانه افراد به سمت عقب متمایل شده باشد و لب بالایی نسبت به لب پایینی عقب تر باشد، نظم و ترتیب دندان های بالا به شدت به هم می خورد. این عارضه در دراز مدت می تواند باعث مشکلات بسیار شدیدی در تنفس افراد نیز شود. در صورتی که قبل از پایان سن رشد خود اقدام به ارتودنسی فک بالای عقب رفته خود کنید، می توانید از پیشرفت و رشد بیشتر این نوع ناهنجاری، تا حد زیادی جلوگیری کنید. انجام ارتودنسی فک بالا برای اصلاح عقب رفتن آن ها برای تمامی سنین امکان پذیر است، اما در سنین پایین تر روند درمان این عارضه راحت تر می باشد. در سنین بزرگسالی اغلب برای درمان آن ها باید از درمان جراحی نیز کمک گرفت.

برای درمان عقب بودن فک بالا می توان از انواع روش های درمانی ارتودنسی از جمله دستگاه های متحرک خارج از دهانی و یا دستگاه های ثابت استفاده کنید. در برخی موارد ممکن است مشکلات در فک بالای شما به گونه ای باشد که برای اصلاح دندان ها نیاز به جراحی نیز باشد. در چنین شرایطی قبل و بعد از جراحی بسته به صلاحدید پزشک، درمان ارتودنسی برای دندان ها اعمال می شود.

در صورتی که برای درمان این نوع عارضه از درمان جراحی نیز استفاده کردید بهتر است، در روزای اولیه ی جراحی نکات مراقبتی را رعایت کنید. در صورت ایجاد تورم و التهاب در اطراف صورت خود می توانید از یخ استفاده کنید. در صورتی که از دردهای بسیار شدیدی رنج می برید، می توانید بسته به تجویز دندانپزشک متخصص خود از قرص های مسکن نیز استفاده کنید. کبودی هایی که در دهان و اطراف صورت شما ایجاد می شود کاملا طبیعی است و پس از گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی، آن ها به صورت کامل از بین خواهند رفت.

هزینه ارتودنسی ثابت فک بالا

در شرایطی که پس از معاینات اولیه توسط دندانپزشک، انجام ارتودنسی فک بالا تجویز شود، هزینه انجام آن به مراتب نسبت به ارتودنسی هر دو فک، پایین تر خواهد آمد. سایر عوامل دیگر از جمله نوع کلینیکی که انتخاب می کنید، میزان مهارت دندانپزشک، میزان پیشرفته بودن تجهیزات، میزان ناهنجاری های موجود در دندان، سن افراد و سایر موارد دیگر در تغییرات قیمت ارتودنسی ثابت فک بالا تاثیرگذار می باشد.