ارتودنسی پیش از جراحی فک اصفهان

هنگامی که یک ناهنجاری شدید اسکلتی در نوجوانان و یا بزرگسالان وجود داشته باشد، اهداف درمان و اصلاح دندان ها اغلب به تنهایی توسط ارتودنسی امکان پذیر نیست. در چنین شرایطی برای اصلاح ناهنجاری های دندان و ناهماهنگی های اسکلتی بهتر است هم از ارتودنسی و هم از عمل جراحی استفاده کنید. درمان موفقیت آمیز بیمارانی که کاندید جراحی ارتوگناتیک هستند، نیاز به انجام ارتودنسی به همراه جراحی هستند. قبل از جراحی، بیماران تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرند تا برای جراحی اصلاحی فک آماده شوند. دکتر ناصری یکی از بهترین متخصصین در زمینه ارتودنسی دندان ها قبل از عمل جراحی است، که توانسته است در این زمینه تجارب ارزنده ای کسب کند. شما عزیزان می توانید برای اصلاح دندان ها و ناهنجاری های فک خود به این پزشک متخصص مراجعه کنید.

مرکز ارتودنسی اصفهان یکی از مراکز معتبری است که در زمینه جراحی فک و اصلاح ناهنجاری های دندان فعالیت دارد. برای این که بتوانید بهترین نتایج را از جراحی ارتوگناتیک دریافت کنید، باید به متخصصی باتجربه در زمینه جراحی فک مراجعه کنید. توسط این عمل جراحی ناهنجاری های جزئی و عمده اسکلتی و دندانی اصلاح شده و شما عزیزان می توانید به راحتی غذای خود را به جوید و دیگر مشکلی در صحبت کردن و حتی نفس کشیدن نداشته باشید.

ارتودنسی و جراحی فک

در مواردی که تغییر شکل دندان به گونه ای باشد که ارتودنسی به تنهایی نتواند باعث اصلاح دندان ها شود از جراحی فک استفاده می شود. درمان ترکیبی ارتودنسی و جراحی معمولاً به 18 تا 24 ماه نیاز دارد تا به طور کامل تکمیل شود. بیمارانی که فک آن ها در موقعیت نامناسبی قرار دارد، می توانند از این نوع عمل جراحی بهره مند شوند. برای این که این عمل بر روی بیماران انجام شود در ابتدا باید شرایط جسمانی بیمار به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید پزشک مربوطه عمل انجام شود. یکی از مواردی که در زمان عمل جراحی باید به آن توجه شود این است که آیا فک پایین و یا بالا به تنهایی نیاز به عمل دارند و یا باید به صورت همزمان و یا به صورت یک تکه جراحی شوند.

ارتودنسی قبل جراحی

ارتودنسی قبل از عمل جراحی فک با اصلاح ارتودنسی به تنهایی، کاملا متفاوت است. دستیابی به اصلاح فک و دندان ها نیازمند همکاری موثر و یکپارچه بین متخصصین ارتودنسی و جراحان فک و صورت است. قبل از انجام عمل جراحی دندان ها باید به اندازه کافی صاف شوند تا زمانی که فک ها با جراحی تغییر مکان داده و به خوبی به هم برسند. این امر به جراح شما اجازه می‌ دهد تا فک‌ را دقیقا در موقعیت مناسب قرار دهد. این درمان ارتودنسی مستلزم آن است که در مرحله قبل از جراحی حدود 8 تا 12 ماه از بریس استفاده کنید و ممکن است شامل کشیدن برخی از دندان ‌ها برای ایجاد فضای کافی برای صاف کردن دندان های دیگر نیز باشد. معمولا کشیدن دندان عقل تا پایان زمان جراحی می تواند به تعویق بیفتد.

منظور از ارتودنسی قبل از عمل جراحی تراز کردن دندان؛ هماهنگی قوس به منظور به دست آوردن حداکثر فاصله بین انگشتی در زمانی که فک ها از طریق جراحی تراز می شوند، است. به طور خلاصه، مراحل ضروری در آماده‌ سازی ارتودنسی برای جراحی ارتوگناتیک، تراز کردن قوس‌ ها به صورت جداگانه، دستیابی به سازگاری قوس‌ ها یا بخش‌ های قوسی و ایجاد موقعیت مناسب قدامی خلفی و عمودی دندان‌های ثنایا است.

ارتودنسی بعد از جراحی فک

تقریبا 4 تا 6 هفته پس از جراحی، بیماران باید برای شروع درمان پس از جراحی خود نزد پزشک متخصص مراجعه کنند. ارتودنسی پس از عمل جراحی برای ثبات دندان ها امر بسیار ضروری است. هدف از ارتودنسی پس از عمل جراحی این است که دندان ها به خوبی تراز شده و از عود احتمالی عضلات اسکلتی به حالت قبل جلوگیری شود. ارتودنسی پس از جراحی معمولا حدود 6 ماه طول می کشد و ممکن است شامل استفاده از الاستیک های بین فک باشد.

هرچقدر ارتودنسی قبل از عمل جراحی به صورت دقیق تری انجام شود پس از جراحی به مدت زمان کوتاه تری از ارتودنسی نیاز است. در نهایت برای ثابت باقی ماندن دندان ها بهتر است از نگهدارنده هایی برای بیماران استفاده شود. در برخی موارد نیز ممکن است بسته به وضعیت دندان ها، افراد نیاز داشته باشند تا پس از انجام ارتودنسی برای بازه زمانی مشخص از ارتودنسی نامرئی و یا همان بریس های شفاف استفاده شود.

جراحی ارتوگناتیک

ناهنجاری های اسکلتی دندانی با مشکلات متعددی از جمله زیبایی، عملکرد، روانی، گفتار، جویدن، هضم و اختلالات احتمالی مفصل گیجگاهی فکی همراه است. جراحی ارتوگناتیک یک عمل بیمارستانی است که در آن عناصر اسکلت صورت برای بازگرداندن رابطه آناتومیک و عملکردی مناسب در بیماران مبتلا به ناهنجاری‌ های اسکلتی دندانی و غلبه بر مشکلات دستکاری می ‌شوند. نتایج جراحی ارتوگناتیک می تواند تاثیرات شگرف و مثبتی بر بسیاری از جنبه های زندگی بیماران داشته باشد.

پس از جراحی ارتوگناتیک بیماران ممکن است مشکلاتی از جمله تورم، گرفتگی بینی و سینوس، مشکلاتی در خوردن غذا برای چندین هفته پس از عمل جراحی را داشته باشند. در صورت مشاهده هر یک از این مشکلات بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

عمل جراجی فک چگونه انجام می شود؟

جراحی ارتوگناتیک در اتاق عمل، تحت بیهوشی عمومی انجام شده و معمولا بیماران باید 2 الی 3 روز در بیمارستان تحت نظر پزشک بمانند. یک متخصص بیهوشی (پزشکی که به شما بیهوشی عمومی می دهد) قبل از جراحی شما را معاینه می کند و در مورد بیهوشی عمومی با شما صحبت می کند. در طول جراحی، تناسب نهایی بین دندان‌ های بالا و پایین توسط یک اسپلینت که قبل از عمل در آزمایشگاه با استفاده از مدل ‌های گچ دندان شما به عنوان راهنما ساخته شده است، تعیین می ‌شود. این اسپلینت، مخصوص شما طراحی شده است و با استفاده از نوارهای الاستیک بین بریس‌ های شما بین دندان ‌های بالا و پایین قرار می ‌گیرد تا در حین جراحی در وضعیت ثابتی قرار گیرند.

در روزهای بعد از عمل، آتل و نوارهای الاستیکی کوچک ممکن است بین دندان‌ های بالا و پایین شما قرارداده شوند. اگر فک ثابت است، به شما آموزش داده می ‌شود که چگونه این نوارهای الاستیک را برای وعده‌ های غذایی جدا کنید و چگونه دوباره از آن ها استفاده کنید. نوارهای الاستیک را باید برای نگه داشتن فک در کنار یکدیگر به مدت 5 تا 6 هفته بعد از عمل استفاده کنید. قبل از اولین ویزیت بعد از عمل، یک عکس اشعه ایکس گرفته می‌ شود که به عنوان یک راهنما به جراح و متخصص ارتودنسی اجازه می‌ دهد تا بهبودی فک و هم‌ ترازی فک ‌ها را ارزیابی کند.

هزینه های ارتودنسی قبل از جراحی

هزینه های ارتودنسی بسته به میزان خرابی دندان ها و مشکلات فک بیماران متفاوت است. اصولا اگر فک های بالا و پایین به صورت جداگانه مورد جراحی قرار گیرند، هزینه های کمتری نسبت به جراحی دو فک دارند.

در صورتی که برای جراحی به پزشک متخصص مراجعه کردید، برای این که بتوانید نتایج دائمی از این عمل جراحی داشته باشید، بهتر است کلیه ی نکاتی مراقبتی قبل و بعد از عمل جراحی را به طور دقیق انجام دهید. جهت کسب اطلاع از دیگر خدمات ارتودنسی اصفهان با ما در ارتباط باشید.