ارتودنسی نامرئی یا الاینر اصفهان

امروزه تقاضا برای استفاده از ارتودنسی برای اصلاح دندان ها، بیشتر شده است. شما عزیزان می توانید با استفاده از بریس های نامرئی بدون نگرانی از دیده شدن براکت ها و یا بریس های سیمی خود، لبخند بزنید. امروزه کلینیک های زیادی در زمینه ارتودنسی و اصلاح فک و دندان فعالیت می کنند، انتخاب بهترین دکتر ارتودنسی اصفهان امری دشوار است. بهتر است برای اصلاح دندان های خود به مراکز معتبری که در زمینه ارتودنسی نامرئی یا الاینر اصفهان فعالیت می کنند، مراجعه کنید.

بریس ها از براکت استفاده می کنند تا با استفاده از سیم به دندان متصل شوند؛ در مقابل الاینرها مجموعه ای از روکش های سفارشی هستند که می توانند به راحتی بر روی دندان ها قرار گرفته و باعث اصلاح دندان بیماران شوند. ارتودنسی نامرئی برای همه ی افراد مناسب نیستند و بسته به صلاحدید پزشک و میزان خرابی دندان ها، هر یک از روش های ارتودنسی انتخاب می شود.

ارتودنسی نامرئی چیست

بریس ها به طور سنتی از فلز ساخته شده و به بیرون دندان ها متصل می شوند، اگرچه اکنون گزینه های مختلفی برای بریس ها از جمله بریس های سرامیکی و لینگوال (پشت دندان) وجود دارد. سیم های فلزی و نوارهای لاستیکی به براکت ها متصل می شوند تا دندان های شما را برای اصلاح مشکلات ارتودنسی دستکاری کنند. ارتودنسی نامرئی به وسیله الاینرها یکی از بهترین درمان ها برای اصلاح دندان بیماران است.

برای استفاده از ارتودنسی نامرئی یا الاینر اصفهان در ابتدا پزشک متخصص از فک بیماران یک اسکن سه بعدی می گیرند، سپس متناسب با فک بیماران الاینرها را به صورت سفارشی قالب بندی کرده و داخل دهان بیماران قرار می دهند.

ارتودنسی دندان بدون سیم

ارتودنسی دندان ها به صورت بدون سیم می تواند باعث افزایش اعتماد بنفس بیماران شود. این نوع ارتودنسی بدون این که تاثیر منفی در ظاهر افراد بگذارد، می تواند باعث مرتب تر شدن فاصله ی دندان ها شود. در صورتی که نامنظمی های موجود در دندان ها شما بسیار خفیف باشد، این روش درمانی برای شما تجویز می شود. در این روش ارتودنسی از پلاک هایی از جنس پلاستیک های بی رنگ استفاده می شود. شما عزیزان می توانید این نوع ارتودنسی را به راحتی از دندان ها خود در هنگام غذا خوردن و یا شرکت در مهمانی خارج کنید. از این نوع پلاک ها اغلب پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی برای افراد برای ثابت کردن دندان ها و یا به عنوان نگهدارنده، تجویز می شود.

امروزه به دلیل مزایای بی شماری که این نوع ارتودنسی دارد، تقاضای افراد برای انجام آن ها نیز به مراتب افزایش یافته است. افراد بزرگسال به دلیل این که در موقعیت های اجتماعی مختلفی قرار می گیرند، تمایل به انجام این سبک ارتودنسی دارند. انتخاب ارتودنسی های دندان بدون سیم تنها توسط متخصص ارتودنسی انتخاب می شود. برای این که بتوانید ناهنجاری های دندان خود را به صورت کاملا اصولی برطرف کنید، باید به متخصصین ارتودنسی مراجعه کنید. دکتر ناصری به عنوان یکی از بهترین متخصصین که در زمینه ارتودنسی فعالیت دارد، قادر است دندان های شما را به بهترین شکل ممکن اصلاح کرده و لبخندی زیبا را به دندان های شما بازگرداند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به کلینیک دکتر ناصری پس از معاینه های تخصصی بهترین روش ارتودنسی را برای دندان های خود انتخاب کنید.

استفاده از الاینر برای درمان ارتودنسی

الاینرها از مواد پلاستیکی بسیار شفاف در ابعاد سفارشی ساخته می شوند. برای اصلاح دندان ها بیماران باید هر چند هفته یکبار برای تراز کردن دندان های خود به پزشک مربوطه خود مراجعه کنند. اگر مشکلاتی از جمله اوربایت، دندان هایی با فاصله های زیاد و یا دندان های کج دارید می توانید از ارتودنسی نامرئی استفاده کنید. برای کودکانی که دارای دندان های شیری هستند، بهتر است از این نوع ارتودنسی استفاده نکنند. پس از این که از این نوع ارتودنسی استفاده کردید ممکن است برای ثابت باقی ماندن دندان های خود نیاز به استفاده از نگه دارنده هایی داشته باشید. بهتر است پس از پایان بازه زمانی ارتودنسی هر 6 ماه یکبار به پزشک مربوطه خود مراجعه کنید.

چه کسانی می توانند از ارتودنسی نامرئی استفاده کنند؟

ارتودنسی نامرئی با الاینر را می توان به صورت سفارشی و متناسب با ابعاد فک بیماران قالب بندی کرد و برای بزرگسالان و حتی کودکان نیز استفاده کرد. از الاینرهای ارتودنسی اصولا برای بیمارانی استفاده می شوند که دارای مشکلات جزئی دندان هستند و فاصله بین دندان آن ها بسیار کم باشد. بیمارانی که مشکلات بسیار پیچیده تری دارند بهتر است از روش های درمانی دیگر از جمله ارتودنسی لینگوال استفاده کنند.

مدت زمان درمان با الاینرها

مدت زمان لازم برای درمان به وسیله ارتودنسی های نامرئی بسته به نیاز به حرکت و چرخش دندان ها متفاوت است. هر چقدر دندان های بیشتر کج باشد برای اصلاح آن ها مدت زمان بیشتری برای ارتودنسی نیاز است. این نوع درمان ارتودنسی معمولا بین 10 تا 24 ماه طول می کشد. برای بزرگسالانی که جابجایی دندان آن ها در طول هفته ها بسیار کم است، می توانند از ارتودنسی نامرئی در مدت زمان کمتر از 10 هفته نیز استفاده کنند.

مزیت استفاده از ارتودنسی های نامرئی

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از الاینرها، نامرئی بودن آن ها است. شما عزیزان می توانید به راحتی در هنگام خوردن مواد غذایی آن ها را از دهان خود خارج کنید و مسواک بزنید، این امر باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی در دندان می شود. هنگام استفاده از این نوع ارتودنسی مشکلات دهان و لثه بسیار کمتری برای بیماران ایجاد می شود. از این جهت استفاده از الاینرها برخلاف بریس ها، هیچگونه زخمی ایجاد نمی کنند. با استفاده از الاینرها در مدت زمان طولانی مدت می توانید فاصله بین دندان های خود را به راحتی اصلاح کنید. الاینرها باعث می شوند تا فشار فک بر روی دندان ها به صورت کاملا یکنواخت تقسیم شود.

مراقبت های بعد از ارتودنسی نامرئی

  • متخصصین ارتودنسی برای بعد از ارتودنسی مجموعه از دستورالعمل ها را مشخص کرده اند:
  • برای این که بتوانید در پایان کار بهترین نتایج را از این نوع ارتودنسی دریافت کنید، بهتر است حداقل 20 ساعت در روز از الاینرها استفاده کنید.
  • هنگام مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و غذا خوردن الاینرهای خود را بردارید.
  • الاینرهای خود را تمیز نگه دارید. برای اطمینان از تمیز بودن آن ها، می توانید از مسواک نیز استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از تجمع آلودگی بر روی سطح آن ها می توانید آن ها را در جعبه های مخصوصی که پزشک متخصص در اختیار شما قرار داده است، استفاده کنید.

هزینه ارتودنسی نامرئی

هزینه نهایی این نوع ارتودنسی بسته به کیفیت ترازها و سایر عواملی که توسط متخصصین ارتودنسی با توجه به اسکنی که از دهان بیماران گرفته شده است مشخص می کند، متفاوت است. هرچقدر دندان های شما پیچیدگی بیشتری داشته باشد، شما عزیزان نیاز به تعداد بیشتری از الاینرها دارید؛ این امر هزینه های ارتودنسی را افزایش می دهد.

سوالات متداول ارتودنسی نامرئی یا الاینر اصفهان

ترازها در مقایسه با بریس های سنتی مزایای بسیار زیادی دارند. استفاده از ترازهای نامرئی نتایج سریع تر و بدون دردسر تری را به همراه دارد. ترازهای نامرئی زمانی می تواند نتایج مطلوبی داشته باشد که بیماران به درستی از آن ها استفاده کنند.

مدت زمان مورد نیاز برای اصلاح دندان ها به وسیله این نوع ارتودنسی بسته به مشکلات دندان بیماران، متفاوت است.

نتایج تنها زمانی پس از استفاده از ارتودنسی های نامرئی دائمی است که بیماران بتوانند به درست از آن ها مراقبت کنند. برای جلوگیری از برگشت دندان ها به حالت های قبل از نگهدارنده ها استفاده می شود. بیماران می توانند برای اطمینان از دائمی بودن نتایج، از نگهدارنده های ثابت یا متحرک را انتخاب کنند.

خیر، استفاده از ارتودنسی نامرئی با الاینرها هیچگونه عارضه ای ندارد. یکی از ایمن ترین روش ها برای ارتودنسی، استفاده از الاینرها است. اکثر افراد پس از استفاده از الاینر و با گذشت 2 الی 3 هفته به طور کامل به آن ها عادت می کنند.

بله، هنگام استفاده از این نوع ارتودنسی در مدت زمان مشخص باید الاینرهای جدید جایگزین مدل قبلی شود، این امر هر دو هفته یکبار انجام می شود.