ارتودنسی عقب بردن فک در اصفهان

در شرایطی که افراد دارای مشکلات و ناهنجاری های بسیار شدیدی در فک خود هستند و تمایل دارند برای اصلاح دندان های خود از روش درمانی ارتودنسی استفاده کنند، باید ابتدا فک خود را جراحی کنند. در شرایطی که فک بالا و یا پایین و یا هر دو فک شما بیش از اندازه به سمت جلو باشد، درمان ارتودنسی اصولا همراه با جراحی انجام می شود. ارتودنسی در چنین شرایطی اغلب قبل از جراحی و پس از جراحی باید بر روی دندان ها اعمال شود. دکتر ناصری به عنوان یکی از بهترین متخصصینی که در زمینه ی ارتودنسی در اصفهان فعالیت دارد، قادر است با انجام بهترین روش ارتودنسی نتایج جراحی فک را برای دندان های شما بهبود ببخشد. شما عزیزان می توانید ارتودنسی دندان های خود را قبل و بعد از عمل جراحی فک با خیال آسوده به دکتر ناصری بسپارید.

افرادی که فک آن ها به سمت جلو متمایل است، ممکن است حرکت دندان های آن ها به جهات مختلف با مشکل روبه رو شده باشد. سن افراد در میزان رشد فک و تغییرات آن ها، تاثیر بسیار زیادی دارد. در صورتی که فک به مقدار کمی به سمت جلو متمایل شده باشد و وضعیت ناهنجاری های موجود در دندان ها نیز بسیار کم باشد، برای اصلاح دندان های جلو آمده می توان تنها از ارتودنسی استفاده کرد. ولی در شرایطی که ناهنجاری های موجود در فک و دهان بیماران بسیار شدید باشد، همراه با ارتودنسی باید از روش درمانی جراحی نیز استفاده کرد. انجام جراحی در سنین پایین، ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای افراد به همراه داشته باشد. فک انسان در گذر زمان رشد خواهد کرد، از این جهت با جراحی و ارتودنسی نمی توانید از حرکت فک به سمت جلو پیشگیری کنید. قبل از جراحی و ارتودنسی فک بهتر است با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید.

عقب بردن فک با ارتودنسی

اصولا مشکل جلو بودن فک برای افرادی که دارای عارضه آندریات هستند، بیشتر مشاهده می شود. افرادی که دچار این عارضه هستند، ممکن است در گذر زمان دندان های آن ها پوسیده شده و یا شکسته شوند. در شرایطی که فک بیماران به سمت جلو متمایل شده باشد، دندان های پایین بیش از اندازه به سمت جلو آمده و جلوی دندان های بالا را می گیرد. افرادی که دارای عارضه آندریات هستند، فرم صورت آن ها از حالت استاندارد خارج شده و باعث ایجاد نقص در ظاهر آن ها می شود. در صورتی که با قرار دادن دندان های خود بر روی یکدیگر، به صورت متقارن روی هم قرار نگیرند و یا این که در هنگام غذا خوردن و یا صحبت کردن با مشکل روبه رو هستید، ممکن است درگیر این عارضه شده باشید.

از دندان بیماران در چنین شرایطی به طور کامل عکسبرداری می کنند و با توجه به سن بیماران و شرایط دندان آن ها، بهترین روش درمانی انتخاب می شود. افراد بزرگسال به دلیل این که فک آن ها به طور کامل رشد کرده است، ارتودنسی برای عقب بردن فک نیاز به مدت زمان بیشتری دارد. با کمک ارتودنسی می توان بر روی دندان ها فشار بسیار زیادی اعمال کرد تا دندان ها بتوانند با گذشت بازه زمانی مشخص، به سمت عقب حرکت کنند.

جراحی عقب بردن فک

در صورتی که مشکلات دهان و دندان های شما به گونه ای حاد باشد، که انواع روش های درمانی ارتودنسی به تنهایی نتواند باعث از بین بردن ناهنجاری ها شود باید فک خود را جراحی کنید. اختلالاتی که در فک بیماران ایجاد می شود ممکن است به علت ژنتیک و یا به صورت تکاملی در گذر زمان ایجاد شوند. جراحی فک های عقب رفته همراه با بیهوشی بیماران انجام می شود. برای افراد بزرگسالی که رشد فک آن ها به طور کامل متوقف شده باشد، جراحی فک پیشنهاد می شود. جراح متخصص با تغییر و جابجایی استخوان فک بیماران باعث اصلاح فک های عقب رفته در بیماران می شوند.

مدت زمان این نوع جراحی بسته به وضعیت فک بیماران متغیر است، اغلب جراحی فک برای عقب بردن آن ها حدودا 1 ساعت زمان نیاز دارد. افرادی که در زمینه جراح فک فعالیت می کنند باید درباره عملکرد دهان و دندان ها، اطلاع داشته باشند. پس از جراحی فک در برخی موارد بیماران نیاز به انجام ارتودنسی ثابت دو فک نیز دارند.

مشکلات بعد از جراحی فک

پس از جراحی فک ممکن است بیماران دچار مشکلاتی شوند. در بیشتر موارد بیماران دچار خونریزی و حتی کبود می شوند، این امر کاملا طبیعی می باشد. تمامی عمل های جراحی با خطر عفونت همراه است، از این جهت پس از جراحی حتما نکات مراقبتی که توسط پزشک متخصص تجویز می شود را رعایت کنید. برای جلوگیری از عفونت های احتمالی که ممکن است در دهان و فک شما ایجاد شود، اصولا مصرف آنتی بیوتیک تجویز می شود. از آن جا که در حین عمل از مواد بیهوشی استفاده می شود، افراد ممکن است مدت زمانی پس از جراحی با مشکل بی حسی دچار شوند.

ارتودنسی عقب بردن فک بالا

افرادی که با مشکل جلو بودن فک بالای خود روبه رو هستند، در خندیدن، صحبت کردن و حتی صحبت کردن ممکن است مشکل داشته باشند. پس از معاینه ی اولیه دندان ها به وسیله دندانپزشک متخصص، بهترین روش درمانی ارتودنسی برای بیماران تجویز می شود.در صورتی که قصد دارید برای رفع این نوع ناهنجاری ها اقدام کنید، بهتر است به بهترین مرکز ارتودنسی اصفهان مراجعه کرده و از خدمات آن ها استفاده کنید.

ارتودنسی عقب بردن فک پایین

در صورتی که مشکلات موجود در جلو بودن بیش از اندازه فک های خود را رفع نکنید، به مرور زمان لثه های شما تحلیل می رود. با روش ارتودنسی می توان با اعمال فشارهای زیاد بر روی دندان ها، آن ها را جابجا کرد. دکتر محمدعلی ناصری به صورت کاملا تخصصی قادر است ارتودنسی مورد نیاز برای دندان های شما را قبل و بعد از جراحی در جهت عقب بردن فک، انجام دهد. اگر تصمیم به ارتودنسی کردن دندان های خود را دارید، می توانید با مراجعه به این دندانپزشک متخصص از خدمات بی نظیر ارائه شده توسط آن، بهره مند شوید.

هزینه ارتودنسی فک پایین عقب رفته

موقعیت دندان ها و میزان خرابی آن ها، یکی از مهمترین عواملی است که بر روی هزینه های ارتودنسی فک های عقب رفته تاثیرگذار است. تعداد جلساتی که در طول بازه درمانی طی می کنید و بسته به میزان مهارت دندانپزشک متخصص خود، هزینه های درمانی نیز افزایش می یابد. در صورتی که دندان های شما برای درمان نیاز به جراحی داشته باشد، هزینه های داروی بیهوشی و اتاق عمل نیز باعث افزایش هزینه درمانی اصلاح دندان شما می شود. در صورتی که در طول درمان خود نیاز به مصرف دارو و یا استفاده از ابزارهای خاص ارتودنسی نظیر بریس ها را داشته باشید، به طبع قیمت نهایی ارتودنسی فک نیز افزایش می یابد. تمامی موارد ذکر شده متغیر است و برای تمامی افراد نمی توان هزینه ثابتی را برای ارتودنسی فک های عقب رفته آن ها تجویز کرد.