ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف

منظور از ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف چیست؟

آشنایی با ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف

پلاک های شفاف (Invisalign Financing) یک جایگزین محبوب برای بریس های سنتی برای افرادی است که به دنبال صاف کردن دندان های خود هستند. برخلاف بریس ‌های فلزی، الاینر شفاف از تراز های شفافی استفاده می‌کند که در هنگام پوشیدن عملاً نامرئی هستند. یکی دیگر از مزایای مطلوب این است که الاینرها نیز قابل جابجایی هستند، به این معنی که بیماران می توانند به خوردن تمام غذا های مورد علاقه خود ادامه دهند و دندان های خود را به راحتی مسواک بزنند و نخ دندان بکشند. بعلاوه، این تراز ها به طور گسترده ای برای پوشیدن راحت تر در نظر گرفته می شوند و به راحتی می توان آنها را برای موقعیت های خاص بیرون آورد. بسیاری از بیماران متوجه می شوند که راحتی ارتودنسی Invisalign ارزش سرمایه گذاری را دارد.

ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف معمولاً چقدر هزینه دارد؟

در حالی که بسیاری از افراد ممکن است پلاک های شفاف را به بریس های فلزی ترجیح دهند، ما می دانیم که هزینه های اولیه می تواند مانعی برای بسیاری شود. در کلینیک تخصصی ارتودنسی اصفهان ، ما گزینه ‌های تامین مالی مناسب ارائه می‌کنیم تا به این روش درمانی برای بیماران در دسترس‌تر باشد. هزینه این روش درمانی را می توان از طریق عوامل مختلفی تعیین کرد، اما ثابت ترین آنها هزینه های اضافی آزمایشگاهی است که برای ایجاد تراز های سفارشی لازم است که با بریس های فلزی سنتی یافت نمی شوند. یکی دیگر از عوامل مهم که باید در نظر گرفته شود، دوره درمان شما است. به عنوان مثال، اگر به بیش از 18 ماه استفاده از الاینر شفاف نیاز دارید، این کار به تراز های بیشتر و در نتیجه هزینه های آزمایشگاهی بیشتری نیاز دارد. و در آخر نیز باید افزود که اگر درمان دو فک لازم باشد، هزینه نیز به طبع افزایش می یابد.

تراز های شفاف، محتاطانه و به راحتی قابل جابجایی هستند. می توانید آنها را برای خوردن، نوشیدن، مسواک زدن و هر موقعیت دیگری که ممکن است مایل به پوشیدن آنها نباشید از دهان خود خارج کنید. البته در طول شبانه روز تنها بین 2 تا 4 ساعت آن را از دهان خود خارج کنید. اگر قصد انجام ارتودنسی نامرئی یا الاینرهای شفاف را برای اصلاح دندان های خود دارید، در قدم باید بهترین دندانپزشک ارتودنسی اصفهان را انتخاب کرده و سپس از خدمات آن استفاده کنید. دکتر ناصری به عنوان یکی از بهترین دندانپزشکانی که در شهر اصفهان فعالیت دارد، مفتخر است بالاترین سطح خدمات خود را برای شما عزیزان ارائه دهد.

الاینر شفاف چگونه کار می کند؟

ایده ساده است. تراز های شفاف، مانند Invisalign، دهانی های سفارشی هستند که روی دندان شما می لغزند. با گذشت زمان، هر الاینر دندان‌ های شما را کمی به هدف درمان نزدیک‌تر می‌کند. به عبارت دیگر، شما یک سری الاینر های مختلف می پوشید و هر چند هفته یکبار آنها را عوض می کنید. برای غذا خوردن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، قطعات دهانی باید برداشته شوند. در نتیجه، آنها تمایل دارند از خوردن میان وعده و سایر عادات ناسالم خودداری کنند. اکثر برنامه های درمانی بین 10 تا 24 ماه طول می کشد. در مواردی نیز که مجبور به استفاده از ارتودنسی ثابت را برای دندان های خود دارید، می توانید از بریس های سرامیکی برای اصلاح دندان های خود استفاده کنید.

مزایای پلاک های شفاف چیست؟

دو مزیت اصلی ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف نسبت به ارتودنسی با براکت وجود دارد:

نامرئی بودن الاینرهای شفاف

آنها تقریباً نامرئی هستند. دوران دهان فلزی بودن گذشته است! به ویژه برای نوجوانان، این می تواند بسیار مفید باشد، زیرا اصلاح لبخند آنها ظریف خواهد بود و به آنها امکان می دهد با اطمینان به مدرسه، محل کار و رویداد های دیگر بروند. برای بزرگسالان، بریس‌ های شفاف می‌توانند تفاوت بزرگی برای کسانی که در حرفه ‌های عمومی هستند ایجاد کند.

راحتی نگهداری از بریس های شفاف

آنها رعایت بهداشت دهان و دندان را آسان می کنند. ذرات غذا اغلب در زیر سیم های بریس گیر می کنند و باعث ایجاد مشکلاتی می شوند. از آنجایی که هنگام غذا خوردن باید بریس های شفاف را خارج کرد، تمیز و سالم نگه داشتن دهان آسان است.

انجام حرکات ورزشی بدون مشکل

مزیت دیگر برای برخی این است که می توان الاینر های Invisalign را هنگام انجام ورزش های تمام تماس مانند بوکس یا فوتبال حذف کرد و خطر آسیب دیدن دندان ها را که می تواند هنگام ورزش با بریس ایجاد شود کاهش می دهد.

ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف

چه زمانی بریس های معمول بهتر هستند؟

الاینر شفاف یک راه حل عالی برای بسیاری از مشکلات دندان است، اما برای شرایط خاص توصیه نمی شود. در درجه اول، Invisalign برای کودکان کوچکتر توصیه نمی شود. این تا حدودی به این دلیل است که فک‌ های آنها هنوز در حال رشد است و نمی‌توان تراز های محکم را از قبل درست کرد. کودکان کوچک‌ تری که درمان را شروع می‌کنند نیز بیشتر در معرض مشکلاتی هستند که الاینر برای رفع آن تلاش می‌کند. همچنین به این دلیل است که بچه ها بیشتر احتمال دارد که تراز های خود را گم کنند، آنها را بشکنند یا فراموش کنند آنها را بپوشند. تراز های الاینر باید حداقل به مدت 22 ساعت در روز استفاده شوند تا بهترین نتایج را داشته باشند و به راحتی نمی توان کودکان را وادار به رعایت چنین محدودیت هایی کرد.

در چه مواردی بریس های سنتی به جای بریس های شفاف استفاده می شوند؟

چند دلیل دیگر وجود دارد که چرا یک متخصص ارتودنسی ممکن است بریس های سنتی را به جای بریس های شفاف توصیه کند. آنها عبارتند از:

1- موقعیت ‌هایی که الاینرها نتیجه مطلوب را به دست نیاورده‌اند. پلاک شفاف گاهی اوقات می تواند کمی دقت کمتری داشته باشد، و برخی از بیماران ممکن است چند هفته یا چند ماه بریس در پایان درمان را مفید بدانند.

2- هنگامی که بیمار همکاری نمی کند، انگیزه ندارد (مخصوصاً در مورد نوجوانان جوانتر)، یا به سختی می تواند به او پایبند باشد. در صورتی که بیماران قبل از غذا، الاینر های خود را خارج نکنند، خطر ایجاد حفره های شدید وجود دارد.

3- دندان‌های نوک یا چرخانده، به‌ویژه دندان ‌های پرمولر یا نیش پایین، کمی بیشتر از کاری که اینویزیلاین می‌تواند انجام دهد، نیاز دارند. در این مورد، باید از بریس های سنتی استفاده شود، اما ممکن است بتوانید بعداً در درمان به سراغ الاینر شفاف بروید.

4- بیماران مبتلا به مشکلات پریودنتال. بیماری پریودنتال (عفونت بافت هایی که دندان های شما را در جای خود نگه می دارند) باید قبل از شروع درمان رفع شود.

5- بیمارانی که برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد دندان ‌ها را کشیده‌اند، ممکن است نیاز به درمان اولیه با بریس داشته باشند تا از واژگونی دندان‌ها جلوگیری شود.

برای اکثر بزرگسالان و بزرگسالان جوان با دندان های کج، پلاک شفاف یک راه حل عالی است که اغلب راحت تر و از نظر زیبایی شناسی بسیار دلپذیرتر از بریس های سنتی است. در نهایت متخصص ارتودنسی بهترین روش درمانی را توصیه می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *