تاثیر شگفت انگیز ارتودنسی در لبخند افراد

تاثیر شگفت انگیز ارتودنسی در لبخند افراد

با هدف داشتن لبخندی زیباتر و هماهنگ تر، درمان ارتودنسی بیش از پیش برجسته شد و انواع جدیدی پیدا کرد. علاوه بر این، تراز دندان های ایجاد شده توسط بهترین دندانپزشک ارتودنسی در اصفهان نه تنها برای زیبایی، بلکه برای سلامت دهان و دندان بیمار نیز مهم است. بنابراین بهتر است، تمام مزایایی که ارتودنسی می تواند به همراه داشته باشد، انواع آن و تاثیرات اصلی آن قبل و بعد از انجام را در این مقاله متوجه می شوید.

دستگاه ارتودنسی چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه ارتودنسی یک وسیله جانبی است که اغلب در درمان ارتودنسی استفاده می شود و هدف اصلی آن بازگرداندن هارمونی لبخند با اصلاح بایت و تراز کردن قوس دندانی است. قرار دادن دستگاه از طریق معاینه بالینی انجام و در انتها از یک نگهدارنده برای حفظ نتایج به دست آمده در طول درمان استفاده می شود. چه به دلایل زیبایی شناسی و چه به دلایل عملکردی، تغییر موقعیت دندان های ارائه شده توسط دستگاه ارتودنسی برای حرکت صحیح دندان و برای بهبود عملکردهای آن مانند گفتار و جویدن ضروری است. نتیجه نهایی انجام ارتودنسی در اصفهان شگفت انگیز است، زیرا اصلاح تغییر قابل توجه و بسیار رضایت بخشی را ایجاد می کند.  در مواجهه با مشکلات مربوط به ناهماهنگی دندان ها، متخصص ارتودنسی مناسب ترین فرد برای حل مشکل بهداشت دهان و دندان است که تعیین خواهد کرد که رویکرد ایده آل برای هر مورد چه خواهد بود.

تاثیر شگفت انگیز ارتودنسی در لبخند افراد

چه زمانی دستگاه ارتودنسی استفاده می شود؟

استفاده از دستگاه ارتودنسی یکی از اصلی ترین روش های دندانپزشکی است که بسیار رضایت بخش است. دلایل متعددی برای انجام ارتودنسی وجود دارد که عبارتند از:

شلوغی دندان

شلوغی دندان‌ها نتیجه فاصله کمی است که در قوس دندانی وجود دارد و باعث می‌شود که دندان‌ها به درستی قرار نگیرند. موارد شلوغی باید در اسرع وقت اصلاح شوند زیرا می توانند باعث تغییر و چرخش شدید شوند و علت آن ژنتیکی و ارثی است. علاوه بر این، شلوغی دندان می تواند دندان ها را گیر کرده و مستعد ایجاد حفره ها و مشکلات دهانی ناشی از تجمع پلاک باکتریایی کند.

فاصله دندان ها

موارد ایجاد فاصله بین دندان ها که اصطلاحاً دیاستما نامیده می شود بسیار شایع است و پیامدهای تروما، موارد کشیدن و عدم وجود یک یا چند دندان است.

مال اکلوژن دندان

موارد بایت نامناسب به دلیل مشکلات مربوط به کراس بایت، اینتروژن یا اپن بایت است که باعث ساییدگی دندان ها و ایجاد ناراحتی های شدید در ناحیه گیجگاهی فکی می شود و باعث می شود که تمام عملکردهای دهان به خطر بیفتد.

قبل و بعد از دستگاه ارتودنسی

بیشتر اوقات، بیمار به دنبال بهبود ظاهر لبخند برای درمان ارتودنسی در اصفهان معرفی می شود. بنابراین درمان قبل و بعد از ارتودنسی معمولاً نتایج خوبی به همراه دارد و میل بیمار به لبخند زدن را افزایش می دهد و به عزت نفس او کمک می کند. اما موفقیت درمان و عدم وجود عوارض در مسیر آن مستقیماً به نظم و انضباط بیمار و رعایت مراقبت های لازم در هر نوع دستگاه بستگی دارد.  در پایان درمان، مشکلات از نظر غذا و بهداشت دهان و دندان که در موارد درمان با وسایل فلزی زیاد است، دیگر مشکلی برای بیمار ندارد.

اقدامات احتیاطی قبل، حین و بعد از دستگاه ارتودنسی

بهداشت دهان و دندان بزرگترین نگرانی دکتر ناصری بهترین دکتر ناصری ارتودنسی اصفهان است، زیرا در صورت عدم استفاده از آن، به دلیل ظاهر ناهنجاری‌ها، می‌تواند باعث از بین رفتن درمان شود. در مورد وسایل ثابت، ساختار آن با سیم و براکت، روال بهداشتی بیمار و همچنین کیفیت آن را بسیار سخت می کند. در مورد دستگاه های تلفن همراه، تمیز کردن ساده است و بیمار فقط باید نگران کافی بودن آن باشد. بهداشت باید با یک برس نرم و سر کوچک و استفاده روزانه از نخ دندان و دهانشویه انجام شود. در مورد غذا نیز باید محدودیت هایی را در نظر بگیرد.

از غذاهای سفت و چسبنده باید اجتناب شود، زیرا می توانند به دندان ها و ساختار دستگاه های ثابت آسیب برسانند و باعث چسبیدن باقیمانده ها به فضای آنها و ایجاد حفره می شوند. همچنین غذاها یا نوشیدنی‌های دارای رنگدانه مترادف با مشکلاتی برای کاربران بریس هستند، زیرا نه تنها رنگ دندان‌ها، بلکه قسمت‌های بریس را نیز تغییر می‌دهند. در نهایت باید از عادات بدی که باعث آسیب به ارتودنسی می شود مانند جویدن ناخن، جویدن اجسام سخت و باز کردن بسته ها با دندان خودداری کرد.

تاثیر شگفت انگیز ارتودنسی در لبخند افراد

استفاده از بریس های متحرک بسیار مهم است، این دستگاه معمولاً توسط دندانپزشک ارتودنسی اصفهان قرار داده می شود تا از حرکت دندان های شما پس از برداشتن بریس های ثابت جلوگیری کند. دستگاه مورد استفاده می تواند محفظه سیار یا ثابت باشد.

استفاده از دهان شویه می تواند با تقویت مینای دندان از ایجاد حفره جلوگیری کند. دهانشویه هایی که حاوی فلوراید سدیم در فرمول خود هستند می توانند به تقویت نواحی دهان که دستگاه غذا و باکتری را در آن گیر کرده است کمک کند.

سفید کردن دندان بعد از ارتودنسی

معمولاً برخی از افراد پس از برداشتن دستگاه ارتودنسی به سفید کردن دندان علاقه مند می شوند. درمان سفید کننده را می توان به دو روش انجام داد: در خانه یا مطب. اما مهم است که به یاد داشته باشید که حتی برای انجام این روش در خانه،  باید تحت نظر و راهنمایی دندانپزشک خود باشید.

نکات پایانی

برداشتن بریس‌ ها یکی از شادترین لحظات درمان ارتودنسی است، با این حال همیشه مهم است که به توصیه‌ های متخصص ارتودنسی در اصفهان خود عمل کرده و مراقبت‌ های لازم را پس از برداشتن انجام دهید تا درمان شما واقعاً مؤثر باشد و لبخند را برای سلامتی خود حفظ کنید. اما چند نکته را در نظر بگیرید:

  • مسواک زدن صحیح
  • استفاده از نخ دندان

بهترین متخصص ارتودنسی برای اصلاح لبخند

وقتی در مورد سلامتی صحبت می کنیم،چیز ساده ای نیست، بنابراین بسیار مهم بوده که فردی که از لبخند و سلامت دهان و دندان شما مراقبت می کند، یک متخصص واجد شرایط باشد. وسوسه پیشنهادهای بسیار مقرون به صرفه یا نتایج معجزه آسای چند روزه را نخورید. درمان ارتودنسی خوب در اصفهان زمان می برد. تحقیق، مطالعه، ارزیابی و انتخاب خود را آگاهانه و ایمن انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *