ارتودنسی راهی برای عقب بردن فک

گاهی ممکن است به دلایل مختلفی فرد دچار عارضه جلو بودن فک باشد که غذا خوردن را مختل کرده و مشکلات مختلفی را در دندان و لثه فرد ایجاد می‌کند. زمانی که فک جلو باشد، علاوه بر این مشکلات زیبایی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. یکی از روش‌های درمان این ناهنجاری ارتودنسی است که در مواقعی که ناهنجاری خفیف است، پزشک آن را انجام می‌دهد. ارتودنسی برای عقب بردن فک در اصفهان توسط دکتر ناصری که یکی از دندانپزشکان حاذق و ماهر انجام می‌شود.

آشنایی با ارتودنسی برای عقب بردن فک

افرادی که فک آن‌ها عقب است، می‌توانند آن را به وسیله ارتودنسی درمان کنند. البته در موارد شدید نیاز به جراحی است که پس از انجام جراحی فرد برای ارتودنسی ارجاع داده می‌شود.‌ افرادی که دارای این عارضه هستند، در چهره خود تناسب ندارند و وقتی فک خود را ببندند، به راحتی قابل تشخیص است. این عارضه اگر شدید باشد، در زیبایی موثر بوده و اعتماد به نفس فرد را کم می‌کند. در حالت کلی این مشکل عوارضی را در پی دارد که اگر به آن بی توجه بوده و به دنبال درمان نباشید، بیشتر خواهد شد.‌ هدف از انجام ارتودنسی اصلاح دندان‌ها و جا به جابی آن‌ها در فک است. در این روش دندان‌ها را بر روی هم قرار می‌دهند و معمولا جا به جایی دندان‌ها به عنوان استتار دندان بیرون زده انجام می‌شود. بیشتر متخصصین برای انجام ارتودنسی و برای پنهان کردن اختلاف اسکلتی دندان آسیای کوچک فک بالا و دندان‌های قدامی عقب را خارج می‌کنند. این کار حتما باید با نظر متخصص انجام شده و هدف از آن بهبود ظاهر بیمار و عملکرد دندان‌ها است. در ارتودنسی فقط بافت نرم دهان و دندان دستکاری می‌شود و به هیچ کدام از قسمت‌های دیگر دست زده نمی‌شود.‌ بهترین سن برای درمان آن ۷ سالگی است؛ زیرا استخوان فک نرم است و درمان در زمانی کوتاه‌تر و بهتر انجام می‌شود.

دلایل جلو بودن فک

در جلو زدگی فک عوامل دلایل مختلفی دخیل است. وراثت نقش مهمی در بروز این عارضه دارد.‌ اگر فک پدر یا مادر جلو باشد، به احتمال زیاد فرزند آن‌ها نیز به این مشکل مبتلا می‌شود. گاهی ممکن است به استخوان فک ضربه‌ای وارد شده و در رشد آن اختلال ایحاد کند. اگر فک به طور کامل رشد نکند، فرد دچار فک جلو زده خواهد شد.‌ از دیگر علل این مشکل می‌تواند عادت‌های غلط دوران کودکی باشد که از جمله آن می‌توان به مکیدن پستانک پس از سه سالگی، زبان زدن دندان، مکیدن انگشت شصت و استفاده طولانی از شیشه شیر را اشاره کرد. افتادن دندان‌ها، دندان‌های اضافه، دندان‌های نهفته و یا اینکه اگر شکل دندان‌ها غیر طبیعی باشد، نیز ممکن است این مشکل بروز کند. همچنین اگر دندان یا تاج دندان درست پر نشود، این اتفاق رخ می‌دهد. جا به جا شدن فک به دلیل شکستگی در تصادفات شدید از دیگر دلایل جلو بودن فک است. تومورهای دهان و فک را نیز می‌توان در رابطه با آن عنوان کرد.‌

مزایای انجام ارتودنسی

با انجام ارتودنسی چهره و اجزای صورت متقارن شده و آن عدم‌ تناسب اولیه از بین‌ می‌رود.‌ صورت فرد زیباتر شده و اعتماد به نفس از دست رفته خود را به دست می‌آورد. همچنین برای دستگاه گوارش و هضم غذا نیز مفید بوده و از ابتلا به بیماری‌های گوارشی پیشگیری می‌کند. لبخند فرد زیباتر شده و در هنگام صحبت دندان‌ها بیرون زده نخواهند شد.‌ سلامت دهان و دندان ارتقا یافته و جلوی التهاب لثه گرفته می‌شود. دیگر مزیت انجام ارتودنسی جلوگیری از کرم خوردگی و پوسیدگی دندان‌ها است. تکلم و صحبت کردن فرد نیز بهبود می‌یابد.

مراحل انجام ارتودنسی برای عقب بردن فک

ارتودنسی برای عقب بردن فک شامل مراحل ذیل است:

اول از فک بیمار با کمک اشعه ایکس عکسبرداری شده و دندانپزشک متخصص آن را بررسی کرده و میزان انحراف و مشکل را تشخیص می‌دهد. پس از آن اگر شما شرایط مناسبی برای انجام ارتودنسی داشتید، ادامه کار را انجام می‌دهد.‌ درمان آن کمی طولانی بوده و حتما باید توسط یک متخصص خوب و مجرب آن را انجام دهید. اگر این مشکل را در کودکی درمان کنید، کار بسیار راحت‌تر است؛ زیرا استخوان‌های فک او هنوز در حال رشد بوده و کامل نشده‌اند. این سن بهترین سن برای درمان این‌ ناهنجاری است و توصیه می‌شود حتما به این مشکل در کودکی رسیدگی شود.‌ برای کودکان با استفاده از هدگیر این کار انجام می‌شود، اما لوازم دیگری نیز برای جا به جایی فک وجود دارد.‌

دکتر ناصری ارتودنتیست ناهنجاری فک

اگر دچار این ناهنجاری هستید، دکتر ناصری که یکی از بهترین دندانپزشک ارتودنسی اصفهان است، به شما کمک می‌کند تا مشکل‌تان حل شود. پزشک با مهارت کافی که دارد، میزان مشکل شما را بررسی کرده و در صورتی که ارتودنسی را برای درمان شما مناسب بداند آن را شروع می‌کند. مواقعی که فک خیلی کم جلو باشد، می‌توان آن را بدون جراحی عقب برد. قبل از انجام هر کاری توسط دکتر معاینه شده و راه حل مناسب به شما ارائه داده می‌شود.

ارتودنسی عقب بردن فک به صورت اقساطی

اگر فک شما عقب است و قصد انجام ارتودنسی را دارید، اما نگران هزینه‌های آن هستید، می‌توانید به صورت اقساطی نیز انجام دهید. با توجه به آنکه مبلغ این کار کمی بالا است، می‌توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر ناصری به صورت اقساط ارتودنسی برای عقب بردن فک انجام دهید. بدین صورت با پرداخت توافقی هزینه‌ها می‌توانید مشکل ناهنجاری خود را درمان کرده و زیبایی خود را بیشتر کنید.

سخن پایانی

در مطالب فوق درباره عارضه شایع جلو زدگی فک مطالبی را اشاره کردیم. یکی از روش‌های درمان این مشکل ارتودنسی است که برای مواقع خفیف پیشنهاد می‌شود. بهترین برای درمان آن ۷ سالگی است؛ زیرا هنوز استخوان فک نرم بوده و رشد آن کامل نشده است. بهتر است این کار را پیش یک متخصص با تجربه انجام دهید. دندانپزشک ارتودنسی اصفهان شرایط اقساطی را برای بیماران محیا کرده است تا بدون نگرانی و دغدغه هزینه به فکر درمان خود باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *