ارتودنسی کودک

بهترین سن ارتودنسی

مقدمه

دندان یکی از مهم ترین اعضای بدن است که میتواند تاثیر زیادی بر زیبایی چهره فرد بگذارد. اما مراقبت از دندان ها باید از همان سنین کودکی انجام گیرد تا بتوان در بزرگسالی دندان هایی سالم و زیبا داشت. رسیدگی به دندان مراحل مختلفی دارد  که همه ی ما از آنها اطلاع داریم. مسواک زدن ، دهان شویه ، نخ دندان و… از مراحل ساده و روتین هر فرد برای داشتن دندان هایی سالم است. اما موضوع بحث این مقاله ارتودنسی است که بسیاری از افراد تصور میکنند تنها به خاطر زیبایی ارتودنسی انجام میشود . در حالی که ارتودنسی در کنار زیبایی که به فرد میدهد باعث سالم نگه داشتن دندان ها میشود. اگر به دنبال راهی برای سلامت دندان های خود هستید ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

مناسب ترین سن برای ارتودنسی

بر اساس تحقیقات انجام شده بهترین سن برای ارتودنسی سن 8 تا 9 سالگی میباشد. اما بهتر است از سن پایین تر مشاوره های لازم را دریافت کرد تا به موقع اقدام به ارتودنسی کنید. در سن 7 سالگی که دندان های کودک کامل شده است بهتر است متخصص دندانپزشکی معاینه های لازم را انجام دهد تا اگر مشکلی وجود دارد هرچه سریعتر اقدام به درمان کرد.

درست است که در سن بالا هم میشود ارتودنسی انجام داد اما اگر در سن پایین باشد مزایای دارد که در ادامه ذکر خواهیم کرد. برای انجام ارتودنسی کودکان در اصفهان میتوانید از لینک های مقاله استفاده کنید و از خدمات بهترین دکتر ارتودنسی اصفهان بهره ببرید.

ارتودنسی کودک

مزایای ارتودنسی در سنین پایین

اگر ارتودنسی در سن کم انجام شود باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد میشود ، زمان ارتودنسی کوتاه تر میشود و نتیجه بهتری دریافت میکند. همچنین اگر فک مشکل داشته باشد در سن کم میتوان با ارتدنسی درمان کرد ولی اگر در سن بالا مراجعه کنید حتما نیاز به جراحی فک پیدا میکنید . از دیگر مزایای ارتودنسی در سن کم میتوان به سالم ماندن دندان ها اشاره کرد.

بهترین دکتر ارتودنسی اصفهان

برای انجام درمان های دندانپزشکی نیاز به یک متخصص ارتودنسی خوب دارید تا بتوانید نتایج بهتری بگیرید. پیدا کردن یک دندانپزشک خوب کمی مشکل است به همین دلیل ما به شما دکتر محمد علی ناصری در اصفهان را پیشنهاد میکنیم . یکی از بهترین دکتر های ارتودنسی در اصفهان با تجربه و حرفه ای در کار ارتودنسی در هر سنی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. پس از اتمام طرح درمان بسیار مهم است براکت های با کمترین میزان آسیب به مینای دندان، جدا شوند، این کار توسط متخصصین ارتودنسی با تجربه قابل انجام است.

با انجام ارتودنسی در سن مناسب، می توانید روند درمانی اصلاح دندان های خود را در بزرگسالی راحت تر کنید. با توجه به این که اغلب روش های درمانی اصلاحی ارتودنسی باید در سنین 7 سالگی انجام شود، ممکن است کودکان به دلیل شکل ظاهری که ارتودنسی ثابت دارد، جذاب نباشد. کودک شما می تواند از ارتودنسی رنگی برای دندان های خود استفاده کند، این نوع ارتودنسی برای کودکان بسیار جذاب می باشد و قابلیت تغییر رنگ آن در هر جلسه ویزیت وجود دارد.

ارتودنسی کودک

سوالات متداول ارتودنسی

در مورد ارتودنسی سوالات بسیاری وجود دارد که ما در ادامه تنها به تعدادی از سوالات پر تکرار پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

ارتودنسی چقدر زمان نیاز دارد؟

در پاسخ به این سوال نمیتوان پاسخ دقیق داد و باید گفت که بسته به نوع دندان ، سن بیمار ، نوع فک و کاری که قرار است روی دندان ها انجام شود زمان ارتودنسی تغییر پیدا میکند. و میتوانید با ویزیت شدن زمان حدودی آن را مشخص کنید.

در سنین بالا هم ارتودنسی میتوان انجام داد؟

بله در هر سنی میتوان انجام داد اما بهتر است در سن پایین انجام شود تا نتیجه بهتر و سریعتری بگیرید.

ارتودنسی یا جراحی فک ؟ کدام بهتر است؟

هر کدام از ارتودنسی یا جراحی فک مناسب برای نوعی فک و دندان میباشد. که با تشخیص پزشک متخصص میتوان انجام داد. برای اطلاعات بیشتر میتوان مقاله ارائه شده را مطالعه نمایید.

نتیجه

دندان از اعضای مهم بدن هر فردی است و برای نگهداری آنها باید رسیدگی های لازم را انجام دهید. ارتودنسی یکی از بهترین راه های برای جلوگیری از خرابی دندان ها میباشد. اما سن ارتودنسی و دکتر متخصص تاثیر زیادی دارند که میتوانید با تحقیقات و پرس و جو بهترین دکتر ارتودنسی اصفهان را بیابید. انجام ارودنسی در سن مناسب مبتواند مزایای برای شما داشته باشد تا یک زندگی راحت و بدون دندان درد و … داشته باشید. اگر قصد دارید ارتودنسی انجام دهد سریعتر اقدام کنید . از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید سپاسگذاریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *