ارتودنسی در بزرگسالی

ارتودنسی بزرگسالان چه تفاوتی با ارتودنسی کودکان دارد؟

ارتودنسی در بزرگسالی

مشکلاتی مانند ناهنجاری فک انسان در سالهای بلوغ به شکل واضح و آشکاری نمایان می شود و این اتفاق اغلب در سالهای بین 7 تا 11 سال شروع به بروز می کند و باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده ای مانند تغییر شکل ظاهری صورت می شود. در هنگام بروز این ناهنجاری اغلب فک به دلیل نامرتب شدن دندان ها جلوتر از حد معمول قرار می گیرد و صورت را از شکل طبیعی خودش خارج می کند. اصلاح این وضعیت در کودکی اغلب نیازمند زمان کمتر است و به سهولت رخ می دهد و بعد از پایان دوران درمانی فک به حالت طبیعی خود باز می گردد.

ارتودنسی در بزرگسالی

آیا ارتودنسی در بزرگسالی به سهولت سنین بلوغ است؟

اصلاح فرم دندان ها در سنین بعد از بلوغ که رشد انسان به شکل کاملی رسیده است نسبت به نوجوانی در حال بلوغ، مسیر زمان بری را طی می کند ولی این کار مانند دوران بلوغ با همان روش صورت می گیرد و بعد از پایان دوران درمانی اصلاح فک و مرتب شدن دندان ها به شکلی رضایت بخش انجام خواهد شد. گاهی ارتودنسی در کودکی انجام گرفته است ولی به دلایلی در بزرگسالی نیز نیاز به اصلاحاتی در ناحیه فک حس می شود گاهی نیز این روش به دلیل ضعف هایی در دوران بلوغ انجام نشده است و در دوران بزرگسالی همراهی با پزشک و طی دوران درمان برای فرد راحت تر صورت می گیرد بنابراین برای تجربه ی حس زیبایی فک و صورت هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.

دستگاه های ارتودنسی چیست؟

به لوازمی که برای ارتودنسی فک و صورت استفاده می شود دستگاه های ارتودنسی گفته می شود و بسته به نوع ناهنجاری در فک به تشخیص پزشک متخصص برای هر مدل ناهنجاری از دستگاه خاصی استفاده می شود. این دستگاه ها شامل دستگاه های ثابت و متحرک هستند.

دستگاه های ثابت برای منظم کردن دندان ها در فک مورد استفاده قرار می گیرند این نوع دستگاه با وارد کردن فشار مورد نیاز به فک باعث منظم و همچنین تراز کردن ردیف دندان ها می شود و اغلب تا پایان دوره ی درمانی در دهان فرد می ماند. برای افرادی که در بزرگسالی اقدام به درمان می کنند در بیشتر موارد دستگاه ثابت در ناحیه فک قرار می گیرد زیرا وضعیت دندان ها ثابت شده است و این دستگاه کمک بیشتری به اصلاح آن ها می کند.

دستگاه های متحرک نوع دیگری از دستگاه های مورد استفاده در ارتودنسی هستند که بر روی دندان قرار می گیرند و هر زمان که فرد بخواهد می تواند آن ها را بردارد و به تشخیص پزشک تا زمان مورد نیاز توسط بیمار مورد استفاده قرار می گیرد.

مدت زمان درمان ارتودنسی چقدر است؟

مدت تقریبی زمان درمان به نظر پزشک معالج بستگی دارد. مدت زمان درمان در یک پروسه ی عادی اغلب بین دو تا دو و نیم سال است ولی با نظر پزشک متخصص این مدت می تواند کمتر و در موارد بیشتر باشد. این دوره درمانی به وضعیت فک و دندان های بیمار دارد و در افراد متفاوت متغیر است. این روش اغلب در درمان نوجوانان در حال بلوغ توصیه می شود.

ارتودنسی در بزرگسالی

آیا بعد از ارتودنسی امکان بازگشت دندان ها به حالت اولیه وجود دارد؟

در مواردی دیده شده است که دندان هایی که مورد درمان ارتودنسی قرار گرفته اند کمی به حالت اولیه متمایل شده اند و شکل منظم خود را از دست داده اند و این اتفاق در مواردی شایع است که پزشک درمانگر به شکل غیر تخصصی دست به اصلاح فک بزند و مشکلاتی برای بیماران به وجود بیاورد. به دلیل تاثیر زیاد ارتودنسی در زیبایی فرد باید مراقب بود این کار توسط تیمی متخصص انجام گیرد.

شروع مراحل درمان چگونه است؟

در قدم اول لازم است بیمار به بهترین دندانپزشک ارتودنسی در اصفهان مراجعه کند و پس از اقدامات اولیه مانند انجام فتوگرافی پزشکی و رادیولوژی، بعد از مشخص شدن وضعیت فک و دندان ها با برداشتن موانعی چون دندان های نهفته که اغلب در ناحیه انتهایی دهان قرار دارد و به آن ها دندان عقل می گویند و همچنین درمان دندان های پوسیده، قرار دادن دستگاه ثابت یا متحرک و براکت برای هر دندان انجام می شود و مراحل اولیه کامل می شوند. ارتودنسی در اصفهان طی سالیان زیادی به وسیله ی پزشکان متخصص در محیطی کاملا بهداشتی انجام می گیرد و به شکلی موفقیت آمیز به افراد کمک می کند سلامت و زیبایی فک و دهان خود با سهولت به دست آورند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *