انواع ارتودنسی دندان برای افراد کدام اند؟

مقدمه

ارتودنسی طیف گسترده ای از بریس ها را برای کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد. بریس‌های ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با عوامل مختلفی از جمله شدت مشکلات دندان ، ترجیح شما، بودجه شما و توصیه‌های متخصص ارتودنسی مطابقت دارند. انواع مختلفی از بریس ها برای انتخاب وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا انواع مختلفی که امروزه در دسترس است را بیابید، اما بهتر است که با یکی از متخصصان ارتودنسی ما صحبت کنید تا بفهمید کدام بریس برای شما مناسب است. برای مشاوره همین امروز تماس بگیرید.

آشنایی با انواع درمان های ارتودنسی

انواع مختلفی از درمان ارتودنسی وجود دارد. بهترین درمان برای شما بستگی به مشکل دقیق دهان و دندان شما دارد. اولین مرحله از هر درمانی، ارزیابی موقعیت فعلی دندان ها و چگونگی تغییر آنها در طول زمان است. که همهی این مشکلات و راه حل ها از طریق عکس برداری با اشعه ایکس، ساخت مدل های گچ و عکس گرفتن از دندان های شما مشخص می شود.

سپس یک برنامه درمانی به شما داده خواهد شد که معمولا بیش از 1 راه را برای درمان مشکل شما پیشنهاد میشود. در مورد گزینه های خود با دکتر متخصص ارتودنسی در اصفهان صحبت کنید. و بهترین گزینه را انتخاب کنید. با انجام ارتودنسی به شکل صحیح برای دندان های خود، می توانید پس از اتمام طول درمان خود، دندان های صاف و یکدستی داشته باشید.

بریس های فلزی سنتی راهی برای ایجاد لبخند منحصر فرد

بریس های فلزی سنتی رایج ترین نوع بریس ها هستند. آنها بهترین و راحت ترین نوع ارتودنسی هستند.  بریس های فلزی ساخته شده از فولاد ضد زنگ مرغوب، دندان ها را با استفاده از براکت های فلزی و سیم های کمانی صاف می کنند. با بریس های فلزی، بیماران می توانند الاستیک های رنگی (بندهای لاستیکی) را برای لبخندی منحصر به فرد، شخصی و رنگارنگ اضافه کنند. برای نصب بریس های ثابت و فلزی نیاز است تا متخصص ارتودنسی در اصفهان از مهارت و دانش بالایی در این زمینه برخوردار باشد تا بدون وارد شدن آسیب های شدید به دندان ها، بتواند آن ها را اصلاح کند.

برخی از ایرادات داشتن بریس های فلزی این است که باعث تحریک گونه ها و لثه ها می شوند، اما بیماران اغلب پس از چند هفته با این احساسات سازگار می شوند. بریس های فلزی تقریباً برای تمام بیمارانی که به بریس نیاز دارند راه حلی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بریس های فلزی امروز یک قرار ملاقات با متخصص ارتودنسی ما تعیین کنید.

بریس های شفاف (سرامیکی) با شکل ظاهر زیبا

بریس های سرامیکی جایگزین زیبایی برای بریس های فلزی سنتی هستند. آنها از مواد شفاف ساخته شده اند و بنابراین کمتر دیده می شوند. بریس های سرامیکی اگرچه از نظر بصری کمتر برجسته هستند، بزرگتر و شکننده تر از همتایان فلزی خود هستند. آنها نیاز به توجه بیشتری به بهداشت دهان و دندان دارند و از آنجایی که راحت تر می شکنند و همچنین نیاز به رعایت کامل محدودیت های غذایی ارتودنسی دارند. که میتوانید در مقالات محدودیت های غذایی را بخوانید.

یکی از معایب داشتن بریس های سرامیکی این است که لیگاتورها به مرور زمان لکه دار می شوند و می توانند بیشتر قابل توجه باشند. درمان معمولاً گران‌تر از بریس‌های فلزی است و ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. برای اطلاع از اینکه آیا بریس های سرامیکی راه حل ارتودنسی شما هستند یا خیر، یک مشاوره برنامه ریزی کنید.

ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف

مجموعه ای از ترازهای نامرئی و قابل جابجایی است. الاینرها دندان ها را به موقعیت های صاف تر حرکت می دهند تا زمانی که لبخند زیباتری داشته باشید. بر خلاف بریس های معمولی، این ترازهای شفاف را می توان هنگام غذا خوردن و مسواک زدن برداشت. هر مجموعه حدود 2 هفته استفاده می شود و فقط برای خوردن، نوشیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برداشته می شود. همانطور که هر سینی را با سینی بعدی در سری جایگزین می کنید، دندان های شما کم کم حرکت می کنند، هفته به هفته – تا زمانی که به موقعیت نهایی صاف شوند. این نوع ارتودنسی های نامرئی میتوانند نمونه های مختلفی داشته باشند که در قسمت خدمات دکتر محمد علی ناصری میتوانید مشاهده کنید.

اینویزیلاین راهی برای اصلاح دندان ها بدون تحریک کردن لثه

اینویزیلاین یکی دیگر از گزینه های درمانی برای افرادی است که به دنبال درمان های ارتودنسی بدون مزاحمت هستند. به جای براکت‌هایی که به دندان چسبانده شده‌اند، درمان دندان از طریق یک سری سینی‌های پلاستیکی دندانی طراحی می‌شود که برای حرکت دادن دندان‌ها در حرکات افزایشی در طول هفته‌ها طراحی شده‌اند. سینی های شفاف و پلاستیکی تقریباً نامرئی هستند و تشخیص آنها دشوار است. با اینویزیلاین هیچ تحریکی برای لثه ها ایجاد نمی شود و می توان آنها را به دلایل زیبایی در مدت زمان کوتاهی از بین برد.

اینویزیلاین راه حلی برای بیمارانی است که نیاز به درمان شدید ارتودنسی ندارند و راه حلی برای همه نیست. اگر می خواهید بدانید که آیا کاندیدای اینویزیلاین هستید یا خیر، لطفاً امروز یک جلسه مشاوره تعیین کنید.

نتیجه گیری

از اطلاعات داده شده در این مقاله میتوان نتیجه گرفت که رسیدگی به دندان ها و نظم دهی به آنها روش های مختلفی دارد که با مشورت پزشک میتوان بهترین راه را انتخاب کرد. ارتودنسی یکی از بهترین روش های رسیدگی به دندان هاست. از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید سپاسگذاریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *